Oppgave
Etter tre år med nedgang måtte Butinox Interiør tenke nytt. Hvordan skaper man ny oppmerksomhet i en ekstremt konkurranseutsatt og uoversiktlig kategori?
Løsning
En ny produktserie ble lansert under navnet ”Maling for dummies”. For første gang i norsk malingshistorie snakket man ikke om sluttresultatet eller det tekniske i navnet. Den nye produktserien utfordret med et nytt kategorispråk og gikk rett på sak med å fortelle hvilket rom du skulle benytte malingen på.
Vi lanserte nye trendfargekart som fokuserte på rommene og guidet forbruker til hvordan velge riktig trendfarge inkludert tips og triks. Digitalt valgte vi å ha fokus på selve fargevelgeren, som var det første du kom til på nettsiden. I tillegg utviklet vi en digital strategi som er tatt ut gjennom en blogg: enkelfornyelse.no. På Instagram og Pinterest var målet om å ta mer eierskap til enkel fornyelse som produktene er strålende eksempler på.
Resultater
For første gang på tre år snudde Butinox Interiør en negativ salgstrend for sin produktportefølje og tok andeler i et presset marked!
Oppgave
Etter tre år med nedgang måtte Butinox Interiør tenke nytt. Hvordan skaper man ny oppmerksomhet i en ekstremt konkurranseutsatt og uoversiktlig kategori?
Løsning
En ny produktserie ble lansert under navnet ”Maling for dummies”. For første gang i norsk malingshistorie snakket man ikke om sluttresultatet eller det tekniske i navnet. Den nye produktserien utfordret med et nytt kategorispråk og gikk rett på sak med å fortelle hvilket rom du skulle benytte malingen på.
Vi lanserte nye trendfargekart som fokuserte på rommene og guidet forbruker til hvordan velge riktig trendfarge inkludert tips og triks. Digitalt valgte vi å ha fokus på selve fargevelgeren, som var det første du kom til på nettsiden. I tillegg utviklet vi en digital strategi som er tatt ut gjennom en blogg: enkelfornyelse.no. På Instagram og Pinterest var målet om å ta mer eierskap til enkel fornyelse som produktene er strålende eksempler på.
Resultater
For første gang på tre år snudde Butinox Interiør en negativ salgstrend for sin produktportefølje og tok andeler i et presset marked!